Blåvitt-relaterade texter flyttar till BaraBen.com

En liten blogg-nyhet så här på premiärdagen: mina blåvitt-relaterade texter kommer från och med nu att flytta från min egen blogg, till att ligga på baraben.com som ni som läser säkert känner till. Texterna kommer att vara desamma, men kommer bara att ligga på ett nytt ställe. Där kommer jag fortsatt analysera herr- och damlagens matcher samt djupdyka i allsvensk statistik. Ni som följer och vill fortsätta läsa får gärna kika in där! Mina andra texter om hockey, Frölunda och liknande kommer fortfarande att publiceras på min egen blogg. Nu kör vi, säsongen 2023!

5 reaktioner till “Blåvitt-relaterade texter flyttar till BaraBen.com

  1. Hej Eric !

    Jag läser dina matchanalyser på Baraben. Speciellt gillar jag att du skriver om damernas matcher.

    Det hade varit intressant att också få dina tankar om framtiden för damlaget. Hur är uppbackningen från Kamratgården ? Får Peter Svanström den hjälp och det stöd som behövs ? Hur stort är engagemanget för damlaget i klubbledning och styrelse ? Jag har själv ingen insikt i ämnet, men misstänker att mycket fokus på KG ligger på att hålla herrlaget kvar i allsvenskan. Självklart skall mest resurser, i nuläget, läggas på herrlaget. Som förstås är klubbens viktigaste verksamhet och inkomstkälla.

    Det jag bland annat funderar över är hur Peter Svanström ser på framtiden. Han har väl startat som ungdomstränare för lag där hans döttrar spelar. Känns som att mycket handlar om just Peter Svanström, och han gör ju uppenbarligen ett mycket bra jobb. Viktigt att han är kvar på sikt. Hur ser han på sin roll ifall Victoria och Isabella skulle värvas av klubbar högre upp i seriesystemet ?

    Jag förstår att tiden du kan lägga på att skriva om IFK är begränsad, och du gör det mycket bra. Så mina funderingar att se som ett uppslag ifall intresse och möjlighet skulle finnas.

    Ha det gott//Martin

    Gilla

    1. Hej Martin! Kul att du fortsätter läsa. Äntligen kommer min intervju med Peter ut i kommande numret av ”blått och vitt” i veckan! Där hade jag ett längre snack med honom om några av de frågorna du ställer, och om den del annat också. I samma nummer jag har även intervjuat Victoria. Jag har kontakt med Peter angående analys av spelet och andra saker, och jag tror absolut att jag skulle kunna sätta upp ett nytt tillfälle för en ny intervju med de frågorna som du undrar över.

      Gilla

      1. Hej igen! Jag satt och kollade i efterhand GP sändning av Eskilsminne-matchen. Noterade då en aktion som bör lyftas fram tycker jag. Jag tror (lite svårt att se på min dator) att det är nr 19 Veizhaupt som står för framspelningen till 1-1 målet I det här skedet av matchen spelar hon vänster back/wingback. I den inledande sekvensen håller hon sin markering, men söker direkt upp ledig yta när IFK erövrar bollen. Hur hon sedan tar bollen framåt i banan och levererar den öppnande passningen till Holmberg, ångar utav klass tycker jag. Jag hoppas jag creddar rätt spelare här men tror det är nr 19//Martin

        Den tis 23 maj 2023 17:20Martin fou.martin@gmail.com skrev:

        Låter bra det 👍 > Blir intressant att läsa i Blått & Vitt >

        Gilla

      2. Det stämmer! Mycket snyggt av Isabella. Blåvitt dominerade de öppna ytorna på mitten i den matchen, men fick inte till det i sista tredjedelen som man ville.

        Gilla

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång